Pozycję lidera polskiego runku motoryzacyjnego Toyota utrzymuje od początku 2020 roku. Siedem premier marki w 2019 roku, a zwłaszcza wprowadzenie na rynek nowej Corolli oraz coraz większa oferta hybrydowa marki spowodowały skokowy wzrost liczby rejestracji samochodów Toyoty.
W lutym 2020 roku Toyota dostarczyła klientom 5358 samochodów. Jest to o 10% więcej niż w tym samym okresie 2019 roku.
Łączna liczba rejestracji samochodów marki w ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2020 roku wyniosła 12292 aut – o prawie 23% (+2295 aut) więcej rok do roku. Udział Toyoty w rynku po dwóch miesiącach wyniósł 14,12%. Rok do roku stanowi to wzrost o ponad 4%.
Warto podkreślić, że w tym samym czasie większość marek zanotowała spadki rejestracji. W lutym rynek skurczył się o około 12%, w styczniu i lutym – o ponad 13%.
W lutym 2020 roku Toyota Corolla z wynikiem 1664 zarejestrowanych egzemplarzy utrzymała pozycję najpopularniejszego auta. Był to już dziesiąty miesiąc z rzędu dominacji tego modelu w Polsce. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze trzy inne modele Toyoty – Yaris (4. miejsce, 1237 egz.), Toyota C-HR (5. miejsce, 840 egz.) i RAV4 (7. miejsce, 736 egz.). Liderami swoich segmentów obok Corolli były w drugim miesiącu roku także AYGO, RAV4 i Toyota C-HR.
W lutym 2020 roku zarejestrowano 898 egzemplarzy Corolli z napędem hybrydowym. Model ten stał się liderem w klasie aut hybrydowych oraz hybryd plug-in. Na drugim miejscu znalazła się Toyota C-HR Hybrid (611 egz.), a na trzecim RAV4 Hybrid (328 egz.).
Hybrydy stanowią 54% wszystkich egzemplarzy Corolli zarejestrowanych w ciągu miesiąca.
W przypadku Toyoty C-HR auta z napędem hybrydowym stanowią 73%, RAV4 – 45%.