Zwycięstwo to dopiero początek wyścigu

Z niezwykle wysoko zawieszoną poprzeczką będzie się teraz mierzył nowy model 2021, który został stworzony zgodnie z  wymogami klasy Le Mans Hypercar, a jego konstrukcja bazuje na rozwijanym obecnie modelu cywilnym GR Super Sport.

Więcej emocji, więcej wyzwań, więcej rozrywki. Zawsze ulepszana i dopracowywana hybrydowa technologia wyraża dążenie do doskonałości.

Najtrudniejsze wyzwania dają nam największą motywację.

Obserwuj nowe wiadomości, filmy i wydarzenia

Najwyższa moc i przyjazność dla środowiska

Pierwsze i drugie miejsce w Le Mans w 2018 roku pozwala uznać technologię hybrydową w samochodzie wyścigowym nowej generacji GR Super Sport Concept za sprawdzoną. Jej ekologiczność i osiągi zostały potwierdzone w ekstremalnych warunkach wyścigowych. Teraz stajemy przed kolejnym wyzwaniem i przechodzimy do prac nad jeszcze bardziej ekscytującymi autami sportowymi. Niezależnie od zmian w technologii elektronicznej i cyfrowej w nadchodzących latach, chcemy tworzyć samochody, które będziesz uwielbiał prowadzić. Linia mety jest więc także linią startu naszej przyszłej linii produkcyjnej.

Specyfikacja układu napędowego
Silnik V6 Twin-Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa
2400 cm3
Łączna moc: 735 kW/1000 KM (silnik benzynowy + silniki elektryczne)
Toyota Hybrid System – Racing (THS-R)
/
Dlaczego hybryda?
Możliwości hybrydy

Niesamowita TS050 Hybrid osiąga nadzwyczajne prędkości, zużywając zaskakująco mało paliwa.

/
01
Silnik:
2.4 V6 Twin-Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa
icon - 2
System hybrydowy:
Toyota Hybrid System – Racing (THS-R)
03
Najwyższa prędkość:
ponad 330 km/h
4
Akumulator:
superlekki, litowo-jonowy

Mam zamiar zrobić wszystko,
aby te samochody były na fali
przez następnych 100 lat.
Akio Toyoda

Ograniczenia
na torze mają
swoje zalety

Ograniczenia wiele nas uczą. Od odzyskiwania energii po chłodzenie akumulatorów i redukcję rozmiarów — dzięki mistrzostwom WEC zdobywamy wiedzę, która pozwala nam tworzyć coraz lepsze samochody hybrydowe.

/
Poznaj zespół

Nasz międzynarodowy zespół łączy niezwykle utalentowanych ludzi, którzy przez wiele lat i na całym świecie zdobywali doświadczenie w sportach motorowych. Jednym z nich jest Fernando Alonso, dwukrotny mistrz świata w zawodach Formuły 1, który dołączył do zespołu na sezon WEC 2018–2019. Marzył on o tym, aby stoczyć zwycięską walkę w wyścigu w Le Mans.

Wiedziony pasją: Historia Mike’a Conwaya

Kierowca zespołu TOYOTA GAZOO Racing, Mike Conway, opowiada historię poświęcenia, straconych szans i pasji do wyścigów, która kierowała nim od samego początku.

Kierowca 1
Samochód: #7

Kierowca: Mike Conway
Kraj: Wielka Brytania
Najważniejsze osiągnięcia: zwycięstwa na torach w Monako, Macau i Long Beach, mistrz wyścigów długodystansowych World Endurance Championship w sezonie 2019-2020

Kierowca 1
Samochód: #8

Kierowca: Sébastien Buemi
Kraj: Szwajcaria
Najważniejsze osiągnięcia: zwycięstwo w wyścigach długodystansowych World Endurance Championship
w 2014 oraz 2018-19

Kierowca 1
Samochód: #7

Kierowca: Kamui Kobayashi
Kraj: Japonia
Najważniejsze osiągnięcia: miejsce na podium F1, pole position w wyścigu Le Mans 2017, zwycięstwo w wyścigach długodystansowych World Endurance Championship w sezonie 2019-2020

Kierowca 1
Samochód: #8

Kierowca: Kazuki Nakajima
Kraj: Japonia
Najważniejsze osiągnięcia:
pole position w wyścigu
Le Mans w 2014 roku,
zwycięstwo w wyścigach długodystansowych World Endurance Championship w sezonie 2018-2019

Kierowca 1
Samochód: #7

Kierowca: José María López
Kraj: Argentyna
Najważniejsze osiągnięcia: zwycięstwo w ogólnoświatowych wyścigowych mistrzostwach samochodów turystycznych WTCC w 2014, 2015 i 2016 roku oraz zwycięstwo w wyścigach długodystansowych World Endurance Championship w sezonie 2019-2020

/
Samochód: #8

Kierowca: Brendon Hartley 
Kraj: Nowa Zelandia
Najważniejsze osiągnięcia: dwukrotne mistrzostwo w wyścigach długodystansowych WEC oraz zwycięstwo
w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

TOYOTA GAZOO Racing

WRC na całym świecie

WEC (TOYOTA MOTORSPORT GmbH)

Dowiedz się więcej o TOYOTA GAZOO Racing

Toyota strategicznym udziałowcem firmy EODev Toyota strategicznym udziałowcem firmy EODev Dowiedz się więcej Które paliwo jest lepsze, benzyna PB 95 czy PB 98? Które paliwo jest lepsze, benzyna PB 95 czy PB 98? Co zatankować do naszego auta? Fakty i mity na temat samochodów z napędem wodorowym Fakty i mity na temat samochodów z napędem wodorowym Zeroemisyjne auto na prąd Toyota najpopularniejszą marką w Polsce Toyota najpopularniejszą marką w Polsce Zobacz dane PZPM za I kwartał Akio Toyoda Człowiekiem Roku Akio Toyoda Człowiekiem Roku World Car PERSON of the Year 2021 Elektryczno-wodorowy pociąg na ogniwa paliwowe Elektryczno-wodorowy pociąg na ogniwa paliwowe Dowiedz się więcej Toyota GR 86 Toyota GR 86 Zobacz nowe sportowe coupé z linii GR Ruszyła przedsprzedaż Toyoty Mirai Ruszyła przedsprzedaż Toyoty Mirai Dowiedz się więcej o wodorowym sedanie Wodór jako paliwo doskonałe Wodór jako paliwo doskonałe Odkryj innowacyjną technologię Toyoty Technologia wodorowa Technologia wodorowa Poznaj modele koncepcyjne Toyoty W Wałbrzychu ruszyły nowe linie produkcyjne W Wałbrzychu ruszyły nowe linie produkcyjne Inwestycje Toyoty w Polsce Mobilna klinika z napędem na ogniwa paliwowe Mobilna klinika z napędem na ogniwa paliwowe Dowiedz się więcej